Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Biłgoraju

Logo - Starostwo Powiatowe w Biłgoraju

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Odbiór "stałych" dowodów rejestracyjnych
Data utworzenia
2016-06-17
Opis

Odbiór "stałych" dowodów rejestracyjnych

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Komunikacji i Drogownictwa

Wymagane dokumenty

Odbiór dokumentów odbywa się bez dodatkowych opłat i wniosków po przedstawieniu:

  • pozwolenia czasowego lub dotychczasowego dowodu rejestracyjnego (w przypadkach, w których zamówienie nowego dokumentu nie wymagało wydania pozwolenia czasowego),
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie,
  • pełnomocnictwa - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta) - nie dotyczy to przypadków, w których pełnomocnictwo zostało już załączone do akt sprawy przy składaniu wniosku,
  • dokumentu tożsamości.

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Komunikacji, Oddział Stałej Rejestracji Pojazdów, ul. Kościuszki 94, parter - sala obsługi 8 (w Wydziale Komunikacji funkcjonuje system przywoławczy, do którego bilety wydawane są w stanowisku informacyjnym), tel. 084 688-20-37.

Istnieje możliwość rezerwacji wizyty na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Biłgoraju, Wydział Komunikacji.

Opłaty

Za wydanie dokumentów opłat nie pobiera się, z wyjątkiem sytuacji, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, do którego należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną u inkasenta (kasa przy Wydziale Komunikacji), lub przelewem na konto Urzędu Miasta Biłgoraj, Wydziału Finansowego - PKO BP O/Biłgoraj 09 1020 5385 0000 9502 0004 2275. Z opłaty skarbowej są zwolnieni małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo. -  Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2014 r., poz. 1628).

Termin i sposób załatwienia

Wydanie dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu w przypadkach, w których jest wymagana, następuje niezwłocznie po przedstawieniu wymaganych dokumentów w drodze decyzji administracyjnej, w terminie wyznaczonym przy składaniu wniosku. Dokładną informację na temat tego, czy zamówione dokumenty są już gotowe do odbioru w tut. Urzędzie, można sprawdzić tutaj, podając numer rejestracyjny i ostatnie pięć znaków z numeru VIN (nadwozia/podwozia) lub ramy pojazdu (rubryki A i E w dokumentach rejestracyjnych wydawanych po 10.09.2004 r.).

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2012 r. poz.1137 z późn.zm.) wraz z przepisami wykonawczymi.

Tryb odwoławczy

 Od decyzji odmawiającej rejestracji pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zamościu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

 

Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.

W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.

 

Załączniki
PDF pobrano: 134 razy
docx pobrano: 39 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Klucha Łukasz
Dodano do BIP dnia: 2016-06-17 09:06:49