Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówWydanie zaświadczenia potwierdzającego wydanie dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, zarejestrowanie pojazdu
Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Komunikacji i Drogownictwa
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek oraz:
- oświadczenie właściciela złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań o utracie dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu - oświadczenie według załączonego wzoru,
- dokument/y potwierdzający/e własność pojazdu w przypadku wystąpienia z wnioskiem o wydanie zaświadczenia na potrzeby przerejestrowania pojazdu przez nowego właściciela.
- dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych,
- aktualny odpis z KRS,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Komunikacji, Oddział Stałej Rejestracji Pojazdów, ul. Kościuszki 94, parter - sala obsługi 8 i 9 (w Wydziale Komunikacji funkcjonuje system przywoławczy, do którego bilety wydawane są przed salą obsługi), tel. 084 688-20-41, 084 688-20-40, 084 688-20-39.
Istnieje możliwość rezerwacji wizyty na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Biłgoraju, Wydział Komunikacji.
Opłaty
Za wydane zaświadczenie uiszcza się opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatne u inkasenta (kasa przy Wydziale Komunikacji), lub przelewem na konto Urzędu Miasta Biłgoraj, Wydziału Finansowego - PKO BP O/Biłgoraj 09 1020 5385 0000 9502 0004 2275
W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną u inkasenta (kasa przy Wydziale Komunikacji) lub przelewem na konto Urzędu Miasta Biłgoraj, Wydziału Finansowego - PKO BP O/Biłgoraj 09 1020 5385 0000 9502 0004 2275. Z opłaty skarbowej są zwolnieni małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo. - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2014 r., poz. 1628).
Termin i sposób załatwienia
Wydanie właścicielowi zaświadczenia następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów. Istnieje możliwość odesłania zaświadczenia pocztą po wcześniejszym przesłaniu wymaganych oryginałów dokumentów do Wydziału Komunikacji.
Zaświadczenie wydawane jest nie później niż w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U.z 2012 r. poz.1137 z późn.zm.) wraz z przepisami wykonawczymi.
Tryb odwoławczy
Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zamościu, w terminie 7 dni od daty jej doręczenia.
Zażalenie nie podlega opłacie skarbowej.
Inne informacje
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.
Dodano do BIP dnia: 2016-07-06 07:56:13